diatrofika.gr
ΖΩΗΥΓΕΙΑΨΥΧΟΛΟΓΙΑ

Αδυνάτισμα: Ανακαλύψτε τα μίνι λαχανικά που κάνουν θαύματα – Tα καλλιεργούμε στο σπίτι!

Microgreens 1931634941
Κοινοποίηση

Πώς θα σας φαινόταν εάν η λύση για την απώλεια βάρους κρυβόταν στις γλαστρούλες που έχετε στο μπαλκόνι; Ανακαλύψτε τη νέα υπερτροφή, τα πολυδύναματα μικρολαχανικά

Οι μικρές λύσεις για μεγαλύτερα προβλήματα είναι αυτές που μπορούν να μας λύσουν τα χέρια εύκολα, πόσο μάλλον όταν μπορούν να συμβάλλουν στη διατήρηση της υγείας μας εν γένει. Ένας τρόπος να το πετύχουμε είναι μέσω της διατροφής και μια νεότερη μελέτη προτείνει έναν πρακτικό τρόπο να ρυθμίσουμε το βάρος μας, αρκεί να γίνουμε για λίγο… κηπουροί.

Πιο συγκεκριμένα, η νεότερη έρευνα που παρουσιάστηκε στο συνέδριο της Αμερικανικής Χημικής Εταιρείας (ACS), συμπέρανε ότι τα μικρολαχανικά (microgreens), φυτά τα οποία συλλέγονται μέσα σε δύο εβδομάδες αφότου αρχίσουν να αναπτύσσονται, όχι μόνο θεωρούνται υπερτροφές που δε θα πρέπει να λείπουν από το διατροφικό μας πλάνο, αλλά και ότι θα μπορούσαν να περιορίσουν την αύξηση του σωματικού βάρους. Ένα ακόμα πλεονέκτημα είναι πως μπορούν εύκολα να καλλιεργηθούν σε ένα δοχείο σε ένα περβάζι του παραθύρου.

«Η επιστημονική βιβλιογραφία υποδεικνύει ότι τα σταυρανθή λαχανικά, όπως το λάχανο και το μπρόκολο είναι ιδιαίτερα ευεργετικά. Όταν ξεκινήσαμε αυτή την έρευνα, δεν ήταν πολλά γνωστά σχετικά με το θρεπτικό περιεχόμενο ή τις βιολογικές επιδράσεις των μικρολαχανικών, οπότε σκεφτήκαμε ότι πρέπει να ρίξουμε μια ματιά σε αυτά» εξηγεί ο δρ Thomas T. Y. Wang, Ph.D., κύριος ερευνητής του προγράμματος, επιστήμονας στην Υπηρεσία Γεωργικής Έρευνας του Υπουργείου Γεωργίας των ΗΠΑ (USDA) και επιστημονικός συνεργάτης στο Πανεπιστήμιο του Maryland.

Από τη γλάστρα στο πιάτο

Αρχικά, οι ερευνητική ομάδα ξεκίνησε τις μελέτες της με ένα άλλο σταυρανθές φυτό, το κόκκινο λάχανο. Όπως διαπιστώθηκε από τα πειράματα σε ποντίκια, τόσο το λιγότερο ώριμο όσο και το πλήρως ανεπτυγμένο λάχανο περιόριζαν την αύξηση του σωματικού βάρους σε ποντίκια που τρέφονταν με μια δίαιτα υψηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά. Ωστόσο, το θρεπτικό προφίλ του λάχανου άλλαξε με την πάροδο του χρόνου και το μικρολαχανικό ήταν σημαντικά πλουσιότερο σε ουσίες όπως τα γλυκοσινολικά οξέα -ενώσεις που περιέχουν άζωτο και θείο και ενδεχομένως να προσφέρουν προστασία από τον καρκίνο, σύμφωνα με τον δρ Wang.

Στη συνέχεια, οι επιστήμονες επικεντρώθηκαν στη λαχανίδα ή αλλιώς kale. «Αναρωτηθήκαμε εάν τα βιοδραστικά συστατικά στο μικρολαχανικό kale ήταν διαφορετικά από εκείνα στο ώριμο. Διαπιστώσαμε λοιπόν ότι η διατροφική σύνθεση είναι πολύ διαφορετική» επισημαίνει ο δρ Wang. Για παράδειγμα, πράγματι το πιο άγουρο φυτό έχει περίπου πέντε φορές περισσότερα γλυκοσινολικά οξέα. Ομοίως, περαιτέρω μελέτες από την ομάδα του δρ Wang και άλλων ερευνητών έδειξαν ότι τα επίπεδα θρεπτικών συστατικών σε διάφορα άλλα είδη σταυρανθών λαχανικών είναι υψηλότερα στα μικρολαχανικά.

Για να επιβεβαιώσουν αυτές τις διαφορές, οι ερευνητές συμπεριέλαβαν στην τελευταία τους μελέτη τη σύγκριση των βιολογικών επιδράσεων μεταξύ του μικρολαχανικού kale και του πλήρως αναπτυγμένου λαχανικού. Ανακάλυψαν ότι τόσο το νεαρό φυτό όσο και το ώριμο λάχανο είναι αποτελεσματικά στον περιορισμό της αύξησης του σωματικού βάρους σε ποντίκια που τρέφονται με δίαιτα υψηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά. Θα χρειαστούν, ωστόσο, πρόσθετες κλινικές μελέτες, για να επαληθευτούν τα ίδια οφέλη και στους ανθρώπους.

Ο δρ. Wang εκτιμά ότι οι επιδράσεις στο βάρος των ποντικιών θα μπορούσαν να σχετίζονται με την επίδραση του λαχανικού στο εντερικό μικροβίωμα των ζώων. Η κατανάλωση λαχανίδας ανεξάρτητα από την ωριμότητά του, αυξάνει την ποικιλία των βακτηρίων του εντέρου, σύμφωνα με τα αποτελέσματα. Ωστόσο, η ενίσχυση αυτή είναι πιο έντονη στα μικρολαχανικά. Αυτό θεωρείται σημαντικό, καθώς η μεγαλύτερη βακτηριακή ποικιλομορφία συνδέεται γενικά με καλύτερη υγεία, σημειώνει ο δρ Wang.

Σε μελλοντικές εργασίες, η ομάδα θα συνεχίσει να μελετά την επίδραση άλλων σταυρανθών φυτών στην υγεία.

ygeiamou.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ

Ποια συστατικά πρέπει να προσέχουμε σε μία vegan διατροφή;

Μαμά και διατροφή: Επτά πρωινές συνήθειες για να μειώσετε το λίπος στην κοιλιά

Παιδιά στην εφηβεία: Πώς επηρεάζει η διατροφή τη διάθεσή τους;