diatrofika.gr
ΖΩΗΤΡΟΦΙΜΑΥΓΕΙΑ

Αυτά είναι τα 5 κορυφαία τρόφιμα πλούσια σε πρεβιοτικά

108027 761x400 1
Κοινοποίηση

Οι ερευνητές έχουν επισημάνει τις 5 κορυφαίες τροφές που πρέπει να προσέχετε όταν αναζητάτε τα καλύτερα πρεβιοτικά.

Τα πρεβιοτικά είναι πλούσια σε φυτικές ίνες και δρούν ως τροφή για την ανθρώπινη μικροχλωρίδα με σκοπό τη βελτίωση της ισορροπίας της. Πολλαπλές μελέτες ισχυρίζονται ότι υπάρχουν αυξανόμενες ενδείξεις ότι η κατανάλωση πρεβιοτικών διεγείρει την ευεργετική βακτηριακή ανάπτυξη στο έντερό και μπορεί να βοηθήσει στη διατήρηση ενός υγιούς μικροβιώματος του εντέρου.

Σύμφωνα με μελέτη που διεξάχθηκε στο San José State University τα πέντε κορυφαία τρόφιμα που είναι πλούσια σε πρεβιοτικά είναι τα εξής: χόρτα πικραλίδα, αγκινάρες Ιερουσαλήμ, σκόρδο, πράσα και κρεμμύδια.

Αν και παρόμοια στην ονομασία, τα πρεβιοτικά διαφέρουν από τα προβιοτικά καθώς τα τελευταία περιέχουν ζωντανούς μικροοργανισμούς. Ωστόσο και τα δύο μπορούν δυνητικά να ωφελήσουν την υγεία του μικροβιώματος με διαφορετικούς τρόπους.

Ενώ οι περισσότερες διατροφικές οδηγίες δεν καθορίζουν επί του παρόντος μια συνιστώμενη ημερήσια δόση για τα πρεβιοτικά, η Διεθνής Επιστημονική Ένωση για Προβιοτικά και Πρεβιοτικά συνιστά την πρόσληψη τουλάχιστον πέντε γραμμαρίων την ημέρα.

Για τη διεξαγωγή της μελέτης, οι ερευνητές χρησιμοποίησαν δημοσιευμένα επιστημονικά ευρήματα για να αναλύσουν την περιεκτικότητα σε πρεβιοτικά 8.690 τροφών που περιέχονται στη Food and Nutrient Database for Dietary Studies.

Περίπου το 37 τοις εκατό των τροφίμων στη βάση δεδομένων βρέθηκαν να περιέχουν πρεβιοτικά. Οι πέντε κορυφαίες τροφές (χόρτα πικραλίδα, αγκινάρα Ιερουσαλήμ, σκόρδο, πράσα και κρεμμύδια) έχουν ποσότητες που κυμαίνονται περίπου 100-240 χιλιοστόγραμμα πρεβιοτικών ανά γραμμάριο τροφής (mg/g).

Επίσης, άλλες τροφές πλούσιες σε πρεβιοτικά περιελάμβαναν μπιζέλια, σπαράγγια και δημητριακά που το καθένα περιείχε περίπου 50-60 mg/g.

Τα ευρήματα από την προκαταρκτική ανασκόπηση της βιβλιογραφίας υποδηλώνουν ότι τα κρεμμύδια και οι σχετικές τροφές περιέχουν πολλαπλές μορφές πρεβιοτικών, οδηγώντας σε μεγαλύτερη συνολική περιεκτικότητα σε πρεβιοτικά.

Από την άλλη μεριά τα προϊόντα που περιέχουν σιτάρι κατατάσσονται χαμηλότερα στη λίστα, ενώ τα τρόφιμα με μικρή ή καθόλου περιεκτικότητα σε πρεβιοτικά περιλαμβάνουν γαλακτοκομικά προϊόντα, αυγά, έλαια και κρέατα.

Στο μέλλον, οι ερευνητές ελπίζουν ότι η μελέτη θα παράσχει μια βάση για να βοηθήσει άλλους επιστήμονες να αξιολογήσουν τις επιπτώσεις των πρεβιοτικών στην υγεία και να ενημερώσουν τις μελλοντικές διατροφικές κατευθυντήριες γραμμές.

newsitamea.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ

Apple chia parfait

Η χειρότερη ώρα της ημέρας για να κάνεις γυμναστική

Η καλύτερη ώρα να γυμναστείς είναι και το «κλειδί» για μακροζωία