diatrofika.gr
ΖΩΗΤΡΟΦΙΜΑΥΓΕΙΑ

Διατροφή: Τι πρέπει να περιλαμβάνει για δυνατή καρδιά

Shutterstock 1814672051 768x512 1
Κοινοποίηση

Νέα έρευνα αποκαλύπτει τα έξι τρόφιμα που πρέπει να εντάξετε στην καθημερινή σας διατροφή για να ενδυναμώσετε την καρδιά σας, υποστηρίζοντας την εύρυθμη λειτουργία της.

Η ενσωμάτωση έξι βασικών τροφών στην διατροφή σας μπορεί να είναι το «κλειδί» για να μειώσετε τον κίνδυνο καρδιαγγειακών παθήσεων, σύμφωνα με νέα επιστημονική μελέτη που δημοσιεύτηκε στο European Heart Journal. Οι ερευνητές ανέλυσαν δεδομένα από έξι διεθνείς μελέτες που περιλάμβαναν 245.000 συμμετέχοντες —με και χωρίς καρδιαγγειακή νόσο— από 80 χώρες.

Όπως αναφέρουν μια διατροφή γεμάτη φρέσκα φρούτα, λαχανικά, όσπρια, ξηρούς καρπούς, ψάρια και γαλακτοκομικά προϊόντα με πλήρη λιπαρά συνέβαλε στη μείωση του κινδύνου καρδιαγγειακών παθήσεων, συμπεριλαμβανομένων των καρδιακών προσβολών και των εγκεφαλικών.

Κύρια αιτία θανάτου παγκοσμίως τα καρδιαγγειακά
Τα καρδιαγγειακά νοσήματα είναι η κύρια αιτία θανάτου παγκοσμίως, κοστίζοντας την ζωή περίπου 17,9 εκατομμύρια ανθρώπων κάθε χρόνο, σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας. Το ένα τρίτο αυτών των θανάτων συμβαίνει πρόωρα σε άτομα ηλικίας κάτω των 70 ετών.

Η ανθυγιεινή διατροφή που δεν περιλαμβάνει τροφές, όπως λαχανικά και δημητριακά ολικής αλέσεως θεωρείται κύριος παράγοντας κινδύνου για καρδιαγγειακή νόσο.

«Αυτή η μελέτη τονίζει τα προστατευτικά οφέλη της υγιεινής διατροφής και επισημαίνει ότι η μειωμένη πρόσληψη υγιεινών τροφών συνδέεται με δυσμενείς επιπτώσεις για την καρδιαγγειακή υγεία» αναφέρουν οι ερευνητές.

Οι τροφές «κλειδιά» για γερή καρδιά
Με βάση τα ευρήματά τους, οι ερευνητές συνιστούν την κατανάλωση δύο έως τριών καθημερινών μερίδων φρούτων και λαχανικών, δύο μερίδων γαλακτοκομικών καθημερινά και μίας μερίδας ξηρών καρπών την ημέρα.

Προτείνουν επίσης τρεις έως τέσσερις εβδομαδιαίες μερίδες οσπρίων και δύο έως τρεις εβδομαδιαίες μερίδες ψαριού.

«Αυτή η μελέτη διαφέρει από άλλες του είδους, επειδή εστιάσαμε σε ένα ευρύ φάσμα τροφίμων που καταναλώνονται με μέτρο και όχι σε ελάχιστες ποσότητες επειδή το πρότυπο της δίαιτας είναι περιοριστικό», αναφέρουν οι ερευνητές.

Σύμφωνα με τα ευρήματά τους, είναι καλύτερο να καταναλώνουμε ποιοτικά τρόφιμα όπως φρούτα, λαχανικά, ξηρούς καρπούς, όσπρια, ψάρια και γαλακτοκομικά παρά να επικεντρωνόμαστε στον περιορισμό των τροφίμων με υψηλή περιεκτικότητα σε κορεσμένα λιπαρά.

Η συμπερίληψη ορισμένων τροφών χωρίς να περιορίζουμε άλλες, μπορεί να κάνει την μετάβαση σε πιο υγιεινές τροφές πιο εύκολη, ώστε να μειώσουμε σταδιακά τα επεξεργασμένα τρόφιμα και τελικά να μειωθεί και ο κίνδυνος καρδιαγγειακών νοσημάτων.

Η διατροφή της… πρόληψης
Μια δίαιτα βασισμένη σε φυτικές τροφές μπορεί να συμβάλλει στην πρόληψη των καρδιακών παθήσεων, αναφέρουν οι ερευνητές. Αυτός ο τύπος δίαιτας εστιάζει σε φρέσκες φυτικές τροφές, όπως φρούτα, λαχανικά, όσπρια και ξηρούς καρπούς.

Ωστόσο, μπορούν να συμπεριληφθούν και γαλακτοκομικά προϊόντα και άπαχες πρωτεΐνες.

Για παράδειγμα, τα γεύματά σας θα μπορούσαν να περιλαμβάνουν μια μεγάλη μερίδα πολύχρωμων φρούτων και λαχανικών, άπαχη πρωτεΐνη από ψάρι, κρέας, ξηρούς καρπούς ή/και όσπρια, δημητριακά ολικής αλέσεως πλούσια σε φυτικές ίνες όπως καστανό ρύζι ή κινόα και μια πηγή γαλακτοκομικών.

Ενώ δεν υπάρχει ένα συγκεκριμένο τρόφιμο που από μόνο του μπορεί να προστατεύσει την καρδιά σας, μια πιο υγιεινή διατροφή έχει πολλά καρδιαγγειακά οφέλη. Πριν όμως προχωρήσετε σε αλλαγές στην διατροφή σας, συμβουλευτείτε τον γιατρό σας.

vita.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ

Ποια συστατικά πρέπει να προσέχουμε σε μία vegan διατροφή;

Σαλάτα με χαλούμι, καρότο και baby σπανάκι

Πώς να προετοιμαστείς για την εμμηνόπαυση: Από τη διατροφή μέχρι τις συμβουλές ύπνου