diatrofika.gr
FITNESSVeganΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣΔΙΑΤΡΟΦΙΚΑΠΑΧΥΣΑΡΚΙΑΥΓΕΙΑΨΥΧΟΛΟΓΙΑ

Ζήνα Βαρσάμη: «Σχόλια Βάρους σχετικά με την Εικόνα Σώματος»

Aff What Time Is It
Κοινοποίηση

Το θέμα του Live streaming, αυτή τη φορά ήταν τα Σχόλια Βάρους σχετικά με την Εικόνα Σώματος και παρουσιάστηκε από τη Διαιτολόγο-Διατροφολόγο Ζήνα Βαρσάμη. Το απόσπασμα είναι πλέον διαθέσιμο να το ξαναδείτε μέσω του Youtube μας στο παρακάτω σύνδεσμο ενώ σύντομες απαντήσεις μας παρείχε και η συνάδελφος γραπτώς για τις ερωτήσεις σας που τέθηκαν!

Γιατί οι άνθρωποι να ασχολούνται με τις ζωές ή το βάρος των άλλων ανθρώπων;

Αρχικά να τονίσω πως οι γύρω μας σχολιάζουν και θα συνεχίσουν να σχολιάζουν το βάρος μας, άσχετα με το αν αυτό είναι καλό ή όχι. Παρατηρείται βέβαια αυτά τα σχόλια να πληθαίνουν όλο και περισσότερο και να γίνονται με αγενή και προσβλητικό τρόπο. Ένα σχόλιο σχετικά με το βάρος ή την εικόνα σώματος ακόμη και καλοπροαίρετο να είναι μπορεί να προκαλέσει προβλήματα στην ψυχική υγεία του ατόμου. Αν και εσύ έχεις δεχτεί ένα τέτοιο σχόλιο μη σκας, το σχόλια δεν προοριζόταν απαραίτητα για εσένα. Το πιθανότερο είναι πως ο πομπός αυτού του σχολίου έχει βρεθεί σε αντίστοιχη θέση με εσένα κατά το παρελθόν, ή ο ίδιο αντιμετωπίζει πρόβλημα με το δικό του βάρος ή εικόνα και απλά κάνει προβολή του προβλήματός του σε εσένα που βρήκε ευάλωτο. Θυμήσου λοιπόν την επόμενη φορά πως ότι και να σου πουν εσύ το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να απαντήσεις κατάλληλα!

Πως μπορώ να αποφύγω ή να αντιμετωπίσω τα σχόλια σχετικά με το βάρος μου;

Μπορείς όμως να εφαρμόσεις ορισμένες τεχνικές ώστε να μην αφήσεις τα σχόλια αυτά να σε «αγγίζουν»

Δες το σαν μια καλή ευκαιρία για μάθηση

Αν το σχόλιο προέρχεται από ένα άτομο που πράγματι νοιάζεται για εσένα αλλά ίσως το δείχνει με λάθος τρόπο τότε μπορείς μοιραστείς μαζί του πως ο τρόπος με τον οποίο το δείχνει σε κάνει να νιώθεις άβολα.
Για παράδειγμα, αν σου πει «Παρότι κάνεις διατροφή δεν βλέπω να έχεις χάσει» ή «Κάνεις διατροφή, πηγαίνεις γυμναστήριο και πάλι δεν χάνεις;», μπορείς να απαντήσεις:

  • Πραγματικά αντιλαμβάνομαι το ενδιαφέρον σου για εμένα, αλλά η συζήτηση γύρω από το βάρος μου δεν με βοηθά να συνεχίσω.
  • Αντιλαμβάνομαι ότι κάτι δεν πάει όπως θα περίμενες και αυτό με στεναχωρεί, αλλά πραγματικά το προσπαθώ και το συζητώ με τον διαιτολόγο μου.

Σταμάτα την κουβέντα!

Πολλές φορές αυτό που χρειάζεται είναι να βάλεις όρια στην συζήτηση και να σταματήσεις την κουβέντα. Την επόμενη φορά που θα σχολιάσει κάποιος το βάρος σου μπορείς να απαντήσεις:

  • Κάνω ότι καλύτερο μπορώ και το κάνω για εμένα.
  • Το να μην ασχολούμαι μα το βάρος μου, αποτελεί μέρος της θεραπείας μου γι’ αυτό η κουβέντα κλείνει εδώ.

Επιστράτευσε όλο σου το χιούμορ!

Φαίνεται πως όταν κάνουμε χιούμορ εκκρίνονται στον οργανισμό μας κάποιες ορμόνες που μας βοηθούν να χαλαρώσουμε, και αυτό είναι που έχουμε ανάγκη εκείνη την στιγμή που νιώθουμε ότι μας κρίνουν, τον αυτοσαρκασμό. Βάλε λοιπόν τα δυνατά σου γύρισε στην πλάκα το σχόλια που δέχτηκες ή απλά να πεις «Ευχαριστώ» ακόμη και αν αυτό είναι ειρωνικό. Μπορείς λοιπόν να απαντήσεις:

  • Ευτυχώς και καθρέφτη έχω, και με πιάνει και μπορώ να δω ξεκάθαρα τι μου συμβαίνει.

Κάνε πως δεν το άκουσες!

Έχεις ακούσει ποτέ για την επιλεκτική ακοή; Αν ναι και την έχεις εφαρμόσει τότε είσαι τυχερή και ευτυχισμένη! Αν πάλι όχι, τότε σου προτείνω να αρχίσεις να «μην ακούς» πράγματα και σχόλια που μπορεί να σε επηρεάσουν αρνητικά. Εφάρμοσέ το σε σχόλια που προέρχονται από «αδιόρθωτους», θα έλεγα, ανθρώπους και δεν αξίζει να χαραμίσεις ούτε λεπτό από τον χρόνο σου για να τους κάνεις να σκεφτούν αλλιώς. Προσπέρασε λοιπόν το όποιο σχόλιο και προχώρα παρακάτω.

  • Κάνω ό,τι καλύτερο μπορώ και το κάνω για εμένα.
  • Το να μην ασχολούμαι μα το βάρος μου, αποτελεί μέρος της θεραπείας μου γι’ αυτό η κουβέντα κλείνει εδώ.

Τι ισχύει στην περίπτωση των παιδιών και των εφήβων;

Κανένα σχόλιο, καμία συζήτηση ή αναφορά σχετική με το βάρος, το σχήμα, την εικόνα σώματος ενός παιδιού/ εφήβου δεν είναι βοηθητική. Αν είσαι γονιός και ανησυχείς για το παιδί σου βλέποντας ότι πήρε βάρος τότε το μόνο που δεν πρέπει να κάνεις είναι να του το τονίσεις ή να του πεις ότι πρέπει να κάνει δίαιτα. Πρώτα απ’ όλα κάνε εσύ την αρχή και γίνε ένα υγιές πρότυπο για το παιδί σου, υιοθέτησε υγιεινές διατροφικές συνήθειες, φρόντισε το σώμα σου και τον εαυτό σου, γυμνάσου. Επιδίωξε να κάθεστε όλοι μαζί στο τραπέζι, να τρώτε και να συζητάτε (όχι περί κιλών, διαιτών κλπ). Ένα θετικό κλίμα στο σπίτι χωρίς επικριτικά σχόλια μπορεί να αποτρέψει το παιδί από αρνητικά συναισθήματα και σκέψεις που θα το συντροφεύουν και στην ενήλικη ζωή. Το πιθανότερο είναι το παιδί να μιμηθεί αυτή την συμπεριφορά ή τουλάχιστον να αρχίσει να σκέφτεται τι αλλαγές θα μπορούσε ο ίδιος να κάνει. Επίσης, σταθείτε δίπλα στο παιδί και προστατεύστε το από τα επικριτικά σχόλια του περίγυρου.

Η παρότρυνση ενός παιδιού να κάνει δίαιτα ή να χάσει βάρος μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο εμφάνισης:

  • Διατροφικών Διαταραχών
  • Επεισοδιακής Υπερφαγίας
  • Επικίνδυνης Διατροφικής Συμπεριφοράς
  • Αρνητικής Εικόνας Σώματος
  • Χαμηλής Αυτοεκτίμησης
  • Αισθήματος Ντροπής
  • Κατάθλιψης
  • Επιπλέον Αύξησης Βάρους

Συμπερασματικά, ας κάνουμε όλοι λίγη περισσότερη αυτοκριτική και ας φιλτράρουμε τα λόγια μας πριν εκφράσουμε την άποψή μας, κυρίως αν δεν μας έχει ζητηθεί η γνώμη μας! Ο καθένας μας είναι υπεύθυνος για τον εαυτό του και υπόλογος μόνο στον ίδιο.

ΠΗΓΗ:mednutrition.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ

Χυμός καρότο, μανταρίνι, ανανάς

Η δίαιτα της «μπλε ζώνης»: Ποια είναι 5 μυστικά μακροζωίας των αιωνόβιων που αναλύει το Netflix

Αυτά είναι τα 5 κορυφαία τρόφιμα πλούσια σε πρεβιοτικά