diatrofika.gr
FITNESSΥΓΕΙΑ

Η χειρότερη ώρα της ημέρας για να κάνεις γυμναστική

Fit 12
Κοινοποίηση

Μπορεί να κάνεις γυμναστική επειδή θέλεις να χάσεις βάρος. Ή μπορεί να γυμνάζεσαι επειδή όντως το απολαμβάνεις (δεν κρίνουμε). Σε κάθε περίπτωση, η γυμναστική αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της ρουτίνας σου, που ακόμα κι όταν νιώθεις ότι σε κουράζει, μόνο καλό σου κάνει. Αυτό που, ωστόσο, μπορεί να μην ήξερες, είναι ότι ακόμα και η σωματική άσκηση, έχει την καλύτερη και τη χειρότερη στιγμή της, μέσα στην ημέρα.

Αποδεικνύεται ότι η ώρα που κάνεις γυμναστική, μπορεί να παίξει τεράστιο ρόλο όσον αφορά τον κύκλο του ύπνου σου. Μελέτες έχουν δείξει ότι η έντονη άσκηση, 2-3 ώρες πριν τον ύπνο, μπορεί να επηρεάσει το πόσο εύκολα θα κοιμηθείς. Γιατί; Όταν αρχίζεις να κινείσαι, η καρδιά σου χτυπά πιο γρήγορα για να τροφοδοτήσει με περισσότερο αίμα τους μυς σου. Αυτό αυξάνει τη ροή του αίματος συνολικά, συμπεριλαμβανομένης της ροής του αίματος στον εγκέφαλo. Με τη σειρά της, η μεγαλύτερη ροή αίματος στον εγκέφαλο αυξάνει την ενέργειά σου και την εγρήγορση.

Η χειρότερη ώρα για γυμναστική μέσα στην ημέρα

Κάτι ακόμα που πρέπει να ξέρεις, είναι ότι το σώμα σου απελευθερώνει αρκετές ορμόνες όταν ασκείσαι, συμπεριλαμβανομένης της αδρεναλίνης και της νορεπινεφρίνης. Δεδομένου ότι η άσκηση δημιουργεί σωματικό «στρες» στο σώμα (με την καλή έννοια!), αυξάνει επίσης τα επίπεδα ορμονών που απελευθερώνονται κατά την απόκριση στο στρες. Αυτές οι ορμόνες αυξάνουν τον καρδιακό ρυθμό, την ενέργεια και τον μεταβολισμό. Όλα αυτά είναι χρήσιμα κατά τη διάρκεια της άσκησης, αλλά δεν ευνοούν τον ύπνο σου. Μετά την άσκηση, το σώμα περνά φυσικά από μια περίοδο ηρεμίας που επαναφέρει τις ορμόνες σου σε φυσιολογικά επίπεδα, μόλις σταματήσεις τη γυμναστική. Αλλά η διάρκεια αυτής της διαδικασίας, μπορεί να διαφέρει από άτομο σε άτομο. Μερικοί άνθρωποι μπορούν εύκολα να χαλαρώσουν μέσα σε 30 λεπτά, ενώ άλλοι χρειάζονται αρκετές ώρες. Συνεπώς καλύτερα να αποφεύγεις να βάζεις την προπόνηση αργά το βράδυ ή λίγο πριν υπολογίζεις να πέσεις για ύπνο. 

Και η καλύτερη…

Πότε πρέπει να κάνεις γυμναστική, λοιπόν; Δυστυχώς, δεν υπάρχει μια συγκεκριμένη απάντηση. Σύμφωνα με τους ειδικούς, η καλύτερη ώρα της ημέρας για άσκηση, είναι εκείνη στην οποία μπορείς να είσαι κάθε φορά συνεπής. Επομένως, εάν δεν είσαι πρωινός τύπος, το να αναγκάζεις τον εαυτό σου να ξυπνάς για τρέξιμο στις 6 το πρωί πιθανότατα δεν θα λειτουργήσει μακροπρόθεσμα. Επίσης έχε στο νου σου, ότι εφόσον δεν γυμνάζεσαι πολύ κοντά στην ώρα του βραδινού σου ύπνου, η γυμναστική μπορεί πραγματικά να σε βοηθήσει να κοιμηθείς. Από την άλλη, χαλαρωτική, σωματική άσκηση, όπως η yoga και οι διατάσεις, μπορούν να γίνουν ακριβώς πριν τον ύπνο, καθώς ηρεμούν το σώμα και το νευρικό σου σύστημα.

Αν δεν μπορείς να αποφύγεις τη βραδινή γυμναστική

Όσο για τις μέρες που απλά δεν μπορείς να χάσεις αυτό το βραδινό μάθημα πυγμαχίας, βεβαιώσου ότι κάνεις την κατάλληλη αποθεραπεία, αμέσως μετά την προπόνησή σου. Αυτό θα βοηθήσει το σώμα σου να ηρεμήσει και να επιστρέψει στους φυσιολογικούς του ρυθμούς. Κάνε ένα ζεστό, χαλαρωτικό ντους και ετοίμασε ένα καλά ισορροπημένο δείπνο που συνδυάζει τουλάχιστον 20 έως 30 γραμμάρια πρωτεΐνης, υδατάνθρακες ολικής αλέσεως και πράσινα λαχανικά. Ο συνδυασμός ενός ζεστού ντους και ενός θρεπτικού δείπνου βοηθά το σώμα σου να χαλαρώσει. Επιπλέον, φρόντισε να μείνεις μακριά από ηλεκτρονικές οθόνες, καθώς το μπλε φως τους αναστέλλει την παραγωγή μελατονίνης, την ορμόνη που χρειάζεται το σώμα σου για να ρυθμίσει τον κιρκάδιο ρυθμό τους.

ΠΗΓΗ: ladylike.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ

Παμφάγοι οι Ελληνες – 7 στους 10 καταναλώνουν 3,3 κιλά κρέατος μηνιαίως- Ερευνα

Τροφή για σκέψη

Η μικροσκοπική υπερτροφή που προστατεύει την καρδιά, βοηθά την πέψη και ενισχύει την άμυνα