diatrofika.gr
FITNESSΔΙΑΤΡΟΦΙΚΑΤΡΟΦΙΜΑΥΓΕΙΑ

Μυστικά για σωστό μούλιασμα των οσπρίων

6ebc30f9 Ospria Kai Mouliasma
Κοινοποίηση

Το όσπρια αποτελούν σημαντικό κομμάτι της ισορροπημένης διατροφής, εξαιτίας της υψηλής διατροφικής τους αξίας. Από τα πιο συνήθη όσπρια που μαγειρεύουμε είναι οι φακές, τα ρεβίθια, τα φασόλια και ο αρακάς.

Έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνη απαραίτητη για την ανάπτυξη και τη διατήρηση της μυϊκής μάζας και τη σύνθεση ενζύμων και αντισωμάτων. Είναι επίσης, καλές πηγές βιταμινών όπως το φυλλικό οξύ και ανόργανων στοιχείων όπως ο σίδηρος.

Σωστό μούλιασα οσπρίων

Για να βράσουν τα όσπρια γρήγορα θα πρέπει να τα έχετε μουλιάσει από την προηγούμενη μέρα.

Ειδικότερα:

Καθαρίστε τα όσπρια και ειδικά τις φακές για τυχόν πετραδάκια και στη συνέχεια, πλύντε τα με άφθονο νερό.

Το μούλιασμα μειώνει το χρόνο μαγειρέματος και τα κάνει πιο εύπεπτα (κυρίως τα φασόλια). Για να μουλιάσουν, καλύψτε τα με νερό (χωρίς αλάτι ακόμα) και μετά επιλέξτε μία από τις ακόλουθες τεχνικές μουλιάσματος.

ospria-kai-paidia.jpg

Κανονικό μούλιασμα

Αφήστε τα όσπρια να μουλιάσουν για τουλάχιστον 8-10 ώρες (τα μεγαλύτερα φασόλια χρειάζονται περισσότερο χρόνο). Αυτή είναι η παραδοσιακή και πιο υγιεινή μέθοδος μουλιάσματος.

Γρήγορο μούλιασμα

Βράστε τα όσπρια να βράσουν για ένα λεπτό, σκεπάστε τα και αφήστε τα για μία ώρα, πριν τα μαγειρέψετε.

Μετά το μούλιασμα, έχετε δύο επιλογές:

  • Στραγγίστε το νερό, ξεπλύντε τα φασόλια και μαγειρέψτε τα με φρέσκο ​​νερό. Με αυτό τον τρόπο μειώνεται τις πιθανότητες μετεωρισμού.
  • Μαγειρέψτε τα με το βραστό νερό στο οποίο είχαν μουλιάσει διατηρώντας όλα τα θρεπτικά συστατικά.

Tip για μούλιασμα

Είτε ξαναχρησιμοποιείτε νερό για μούλιασμα είτε προσθέτετε φρέσκο, θα πρέπει να είναι διπλάσιο σε ποσότητα από τα όσπρια. Βράζετε για δέκα λεπτά, ξαφρίζετε και σιγοβράζετε για 1 ώρα. Προσθέστε αλάτι (½ κουταλάκι του γλυκού ανά φλιτζάνι στα ξερά φασόλια) και συνεχίστε το μαγείρεμα μέχρι να μαλακώσουν. Τα ανακατεύετε κάθε 15 λεπτά περίπου, προσθέτοντας λίγο περισσότερο νερό όσο χρειάζεται.

Τα λευκά φασόλια μπορεί να είναι έτοιμα μετά την πρώτη ώρα αλλά τα ρεβίθια χρειάζονται περισσότερο χρόνο.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ

Αμάρανθος, το θαυματουργό δημητριακό

Η δίαιτα της Μαρίνας Βερνίκου: “Κάνω διαλειμματική νηστεία – Μένω χωρίς φαγητό 17 ώρες το 24ωρο”

Έντερο: Τέσσερα προβλήματα που προειδοποιούν 5 χρόνια νωρίτερα για αυτή τη σοβαρή νόσο