diatrofika.gr
ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΑΖΩΗΥΓΕΙΑ

Ο μεσογειακός τρόπος ζωής και όχι μόνο η διατροφή, μειώνει τον κίνδυνο πρόωρου θανάτου – Πώς θα ζήσετε περισσότερο

Usa China 1024x532 1
Κοινοποίηση

Τα οφέλη της μεσογειακής διατροφής στην υγεία είναι γνωστά, αλλά μια νέα μελέτη διαπίστωσε ότι γενικά ο μεσογειακός τρόπος ζωής μπορεί να μειώσει τις πιθανότητες πρόωρου θανάτου, και μάλιστα κατά 29%.

Τα οφέλη της μεσογειακής διατροφής στην υγεία είναι γνωστά, αλλά μια νέα μελέτη του Harvard διαπίστωσε ότι γενικά ο μεσογειακός τρόπος ζωής μπορεί να μειώσει τις πιθανότητες πρόωρου θανάτου, και μάλιστα κατά 29%.

Σύμφωνα με τη μελέτη, μαζί με το καλό φαγητό, κάποιος μπορεί να ζήσει περισσότερο αν έχει καλούς φίλους και ξεκουράζεται αρκετά. Η μελέτη δημοσιεύτηκε στο Mayo Clinic Proceedings και πραγματοποιήθηκε από κοινού από το La Universidad Autónoma de Madrid και το Harvard. Οι ερευνητές εξέτασαν τις συνήθειες διατροφής και τρόπου ζωής 110 χιλιάδων συμμετεχόντων ηλικίας 40 έως 75 ετών.

Η μεσογειακή δίαιτα εστιάζει στην κατανάλωση φρούτων, λαχανικών, καλών λιπαρών και σε δημητριακά πλούσια σε θρεπτικά συστατικά, δίνοντας επίσης έμφαση στην άπαχη πρωτεΐνη όπως το ψάρι και το κοτόπουλο, στα φρέσκα προϊόντα και, φυσικά, στο πλούσιο σε αντιοξειδωτικά ελαιόλαδο. Περιλαμβάνει την παραδοσιακή διατροφή 21 χωρών που συνορεύουν με τη Μεσόγειο Θάλασσα, συμπεριλαμβανομένων της Ιταλίας, της Ελλάδας, της Κροατίας, της Τουρκίας- όπου τα φρέσκα χόρτα, τα φρούτα, τα ψάρια, οι ξηροί καρποί και οι ελιές είναι άφθονα.

Όμως εκτός από τη διατροφή, οι ερευνητές εντόπισαν έναν χαρακτηριστικό “μεσογειακό τρόπο ζωής” που στηρίζεται στην επαρκή ανάπαυση, τη σωματική δραστηριότητα και την κοινωνικοποίηση.

Όπως φάνηκε, οι άνθρωποι που ακολουθούν έναν μεσογειακό τρόπο ζωής έχουν χαμηλότερο κίνδυνο θνησιμότητας από κάθε αιτία και καρκίνο. Επίσης τα άτομα που έβαλαν στον τρόπο ζωής τους την ξεκούραση, την άσκηση και την κοινωνικοποίηση με φίλους είχαν χαμηλότερο κίνδυνο θνησιμότητας από καρδιαγγειακά νοσήματα.

Οι ερευνητές, χρησιμοποιώντας το δείκτη Mediterranean Lifestyle – ένα ερωτηματολόγιο για τον τρόπο ζωής συνοδευόμενο από αξιολογήσεις διατροφής – συνέλεξαν πληροφορίες για τον τρόπο ζωής κάθε ατόμου με βάση τρεις κατηγορίες: την κατανάλωση τροφών που αποτελούν μέρος της μεσογειακής δίαιτας, συμπεριλαμβανομένων των φρούτων και των δημητριακών ολικής αλέσεως, τις συνήθειες όσον αφορά τα γεύματα και τη συμμόρφωσημε το μεσογειακό τρόπο ζωής.

Εννέα χρόνια αργότερα, οι ερευνητές παρακολούθησαν την κατάσταση υγείας των συμμετεχόντων. Από τα 110 χιλιάδες άτομα, 4.247 πέθαναν από διάφορες αιτίες, 2.401 από καρκίνο και 731 από καρδιαγγειακά νοσήματα. Οι επιστήμονες βρήκαν μια συσχέτιση μεταξύ του μεσογειακού τρόπου ζωής και του χαμηλότερου κινδύνου θανάτου.

Η συμμόρφωση και στις τρεις κατηγορίες μεσογειακών δεικτών συνδέθηκε με χαμηλότερο κίνδυνο θνησιμότητας από όλες τις αιτίες και από καρκίνο. Οι υψηλότερες βαθμολογίες έδειξαν 29% χαμηλότερο κίνδυνο θνησιμότητας από όλες τις αιτίες και 28% χαμηλότερο κίνδυνο θνησιμότητας από καρκίνο.

Η κατηγορία “σωματική δραστηριότητα, ξεκούραση και κοινωνικές συνήθειες και ευζωία” ήταν η πιο συνδεδεμένη με αυτούς τους μειωμένους κινδύνους θανάτου, καθώς και με χαμηλότερο κίνδυνο θνησιμότητας από καρδιαγγειακά νοσήματα.

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ

Διατροφή: Τα 4+1 πιο συχνά λάθη που κάνουμε όταν τρώμε φρούτα

Κακή διατροφή: Τα σημάδια που στέλνει το σώμα σας

Προλάβετε την υπέρταση μεσογειακά