diatrofika.gr
ΖΩΗΤΡΟΦΙΜΑΥΓΕΙΑ

Παιδιά: Τι δεν πρέπει να λείπει από την διατροφή τους;

Shutterstock 771855931 600x401 1
Κοινοποίηση

Για γερά και χαρούμενα παιδιά, η ποικιλία στο πιάτο τους είναι το κλειδί…
Το πόσο σημαντική είναι η καλή διατροφή για τα παιδιά και την ανάπτυξή τους είναι ήδη γνωστό. Τι εννοούμε όμως ακριβώς όταν λέμε «καλή διατροφή»;

H πυραμίδα της μεσογειακής διατροφής είναι ένα γενικό πλαίσιο που μπορεί να χρησιμεύσει ως οδηγός για την οργάνωση των καθημερινών γευμάτων των παιδιών ώστε να είναι ισορροπημένα. Ένα παιδί νηπιακής και σχολικής ηλικίας πρέπει να καταναλώνει τρόφιμα κυρίως από τις 4 βασικές ομάδες τροφίμων της πυραμίδας αυτής, σε διαφορετικές βέβαια αναλογίες.

Ας δούμε λοιπόν αναλυτικά ποια είναι αυτά…

Από την διατροφή των παιδιών δεν πρέπει να λείπουν

1 Οι πρωτεΐνες

Tα παιδιά κατά την ανάπτυξή τους έχουν αυξημένες ανάγκες σε πρωτεΐνες. H έλλειψη πρωτεϊνών εμποδίζει τη σωστή διάπλασή τους. Για παράδειγμα, η ανεπάρκεια σιδήρου μπορεί να προκαλέσει αναιμία, η ανεπάρκεια ψευδαργύρου καθυστέρηση στην επούλωση των πληγών και η έλλειψη βιταμίνης A προβλήματα στην όραση.

Tο ψάρι, το αυγό, το κρέας και το κοτόπουλο, το οποίο μάλιστα χωρίς την πέτσα είναι χαμηλότερο σε λιπαρά από το κρέας, είναι απαραίτητα για την ισορροπημένη διατροφή των παιδιών. Στην ομάδα αυτή ανήκουν και τα όσπρια που έχουν και αυτά, όπως και τα ζωικά τρόφιμα, πρωτεΐνες, χαμηλότερης όμως βιολογικής αξίας. Παρ’ όλα αυτά είναι απαραίτητα γιατί περιέχουν φυτικές ίνες και άμυλο που δίνουν, μεταξύ άλλων, ενέργεια.

2 Tο ασβέστιο

Το γάλα αποτελεί βασικό στοιχείο του καθημερινού διαιτολογίου του παιδιού γιατί αποτελεί την κύρια πηγή ασβεστίου για γερά οστά, δόντια και νύχια. Το κατάλληλο γάλα για τα παιδιά είναι το πλήρες αγελαδινό και όχι το αποβουτυρωμένο ή ημιαποβουτυρωμένο.

Είναι σημαντικό το παιδί να μάθει να πίνει το γάλα του σκέτο, χωρίς ζάχαρη ή κακάο, γιατί το κακάο για παράδειγμα, λόγω των φυτικών οξέων που περιέχει, μειώνει την απορρόφηση του ασβεστίου.

3 Το άμυλο

Προτιμήστε δημητριακά που έχουν υποστεί όσο το δυνατόν λιγότερη επεξεργασία, ψωμί, ρύζι και ζυμαρικά ολικής αλέσεως που παρέχουν ενέργεια στον οργανισμό και εξασφαλίζουν την καλή λειτουργία του εντέρου.

4 Οι βιταμίνες

Πηγή φυτικών ινών, αλλά και κύρια πηγή βιταμινών, τα φρούτα και τα λαχανικά δεν πρέπει να λείπουν από το καθημερινό διαιτολόγιο του παιδιού και πρέπει να είναι πάντα φρέσκα, καλά πλυμένα και εποχής.

Tο παιδί πρέπει να τρώει περίπου τρία με τέσσερα μικρά φρούτα την ημέρα, από τα οποία το ένα να είναι εσπεριδοειδές (μανταρίνι, πορτοκάλι κ.ά.). Tα φρέσκα φρούτα καταναλώνονται πιο εύκολα από ένα παιδί με τη μορφή χυμών. Mια πολύχρωμη επίσης φρουτοσαλάτα μπορεί να είναι πολύ ελκυστική.

Όσον αφορά τα λαχανικά, είναι ιδιαίτερα ωφέλιμα για τα παιδιά αφού ευνοούν την ανάπτυξη και συμβάλλουν στην ομαλή λειτουργία του εντέρου. Oι φυτικές ίνες επίσης που περιέχουν δεσμεύουν ένα μέρος της χοληστερίνης των τροφίμων και την αποβάλλουν.

Aν το παιδί σας αρνείται να τα καταναλώσει στη φυσική τους μορφή, δοκιμάστε να του τα προσφέρετε σε σπιτικές πίτες (σπανακόπιτες, χορτόπιτες κλπ.), καθώς επίσης και σε σπιτικές πίτσες.

imommy.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ

Μαμά και διατροφή: Μειώστε τις λιγούρες για ανθυγιεινά σνακ και junk food με αυτά τα tips

Ύψος – Παιδιά: Η διατροφή που «κόβει» πόντους και αποδυναμώνει τα οστά

Ηλεκτρολύτες: Τι είναι και πώς αναπληρώνονται